Werkbezoek Tweede Kamerlid Arend Kisteman bij kleinschalige zorgaanbieders

door | jul 11, 2024 | Algemeen

Donderdagmiddag heeft de MKB-man van de VVD Arend Kisteman een bezoek gebracht aan SPOT-leden Senior Service en Ilyada Zorgbureau. Het was een groot succes en wij hopen in de toekomst nog veel meer van dit soort leerzame werkbezoeken te organiseren.

De dag begon bij een cliënt van Ilyada, waar Senem Kaya, Casusregisseur, ons begeleidde. Arend ging in gesprek met de cliënt over hoe Ilyada haar ondersteunt in haar zelfstandigheid en thuissituatie. Vervolgens hadden we in hartje Rotterdam bij Senior Service een inspirerend rondetafelgesprek over de zorgoplossingen die het MKB biedt, evenals de uitdagingen die daarbij komen kijken. SPOT, Ilyada en Senior Service deelden hun unieke rollen en ervaringen.

Samen met haar leden heeft Vereniging SPOT een oproep gedaan voor meer transparantie vanuit gemeentes, zorgkantoren en verzekeringen. Het moet duidelijker worden aan welke eisen en voorwaarden het zorg-MKB moet voldoen. Op dit moment zijn de beslissingen voor wel of geen vergoeding of contractering te willekeurig en ondoorzichtig.

Wij willen graag Arend Kisteman en Alicesun Koorenhof bedanken voor hun bezoek aan onze SPOT-leden. Verder willen we ook Ilyada, Senem Kaya en Senior Service bedanken voor hun bijdragen en het openstellen van hun zorgorganisatie. Last but not least, hartelijk dank BPRA Public Affairs voor het opzetten van dit werkbezoek.

Ontzettend mooi dat dit soort bezoeken plaatsvinden. Veel zorgondernemers zijn zelf zorgprofessionals die gedreven zijn om hun visie op goede zorg om te zetten in de praktijk. Met lef en een frisse blik vinden zij manieren om, ondanks de lage vergoedingen en hoge lasten, kwalitatief hoogstaande zorg te bieden.

We nodigen iedereen van harte uit om eens te komen kijken in een kleinschalige zorgvoorziening. En vooral om te praten met cliënten over hún beleving van de zorg, het wonen en de invulling van hun oude dag. Samen werken we aan de toekomst van de zorg, en goede zorg in de toekomst.